Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Verzending

Wat is de verzendtijd van mijn levering?

  • Je ontvangt jouw bestelling binnen 3-5 werkdagen.
    • Je ontvangt een Track & Trace één dag voor levering.

Ontvang ik een Track & Trace code?

  • Ja, je ontvangt jouw Track & Trace één dag voor levering van jouw bestelling.

Ik heb geen Track & Trace ontvangen, wat nu?

  • Neem contact op met info@wavebymline.nl of tel: 0413-338975 o.v.v. jouw ordernummer en ontvang alsnog jouw Track & Trace.

Als ik meerdere artikelen bestel, ontvang ik mijn bestellingen apart van elkaar of tegelijk?

  • Heb jij meerdere matrassen of kussens tegelijk gekocht? Deze artikelen worden apart van elkaar geleverd.

Ik heb het product online besteld, maar zie hiervan af. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren en mijn geld terugontvangen?

  • Zo lang je bestelling nog niet verzonden is, kun je jouw bestelling nog annuleren. Neem contact op via 0413-338975 om jouw bestelling te annuleren. 
    • Heb je al een e-mail gehad met een verzendbevestiging of een Track & Trace code, dan is annuleren helaas niet meer mogelijk. Wil je het product toch niet ontvangen, dan kun je de bestelling aan de deur weigeren of de bestelling retour sturen.

Ik heb een voucher gekocht, maar zie er toch vanaf. Kan ik mijn geld terugontvangen?

  • Ja je kan jouw geld terugontvangen, als jij van je voucher afziet. 
  • Neem contact op met de klantenservice van Albert Heijn o.v.v. IBAN, tenaamstelling IBAN, foto van de vouchercode en foto van de kassabon. Albert Heijn zorgt ervoor dat de vouchercodes ongeldig worden gemaakt, waarna je jouw geld gerefund krijgt.

Ik heb een foutief adres / e-mail / telefoonnummer doorgegeven in mijn bestelling wat moet ik nu doen?

  • Neem contact op met info@wavebymline.nl of tel: 0413-338975 o.v.v. jouw ordernummer, correcte adres, e-mail of telefoonnummer.

Hoelang heb ik garantie op mijn artikelen?

  • De matrassen bevatten 10 jaar garantie. De hoofdkussens bevatten twee jaar garantie.

Kan ik een factuur ontvangen bij mijn bestelling?

Ik heb problemen met het invoeren van de vouchercode. Waar kan ik terecht?

  • Volg eerst de verzilverinstructies, die te vinden zijn boven in de pagina. 
    • Lukt het invoeren van de vouchercode nog steeds niet? Neem dan contact op met de klantenservice van Albert Heijn.

Klachten over de afhandeling door de leverancier?

  • Neem direct contact op met de klantenservice van Albert Heijn. Albert Heijn zal contact opnemen met de leverancier betreft jouw klacht.

Ik heb andere vragen zoals productinformatie of m.b.t. leveren en retourneren. Waar kan ik deze stellen?

  • Product specifieke vragen of vragen over levering, annulering en retour kunnen gesteld worden via info@wavebymline.nl of tel: 0413-338975.

125 nachten proefslapen

Bij een nieuw matras heeft het lichaam namelijk tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen. Slaap er dus een flink aantal nachten over, dan weet je zeker dat je de juiste matras hebt. 

Voor de uitprobeergarantie worden de volgende voorwaarden aangehouden:

  • Je hebt, per bestelling, eenmalig de gelegenheid om gebruik te maken van de uitprobeergarantie.
  • De 125 proefdagen zijn van toepassing op één bestelling per adres/of klant met een maximum van twee éénpersoonsmatrassen.
  • Heb je een Wave by M line matras al eens eerder uitgeprobeerd en geretourneerd? Dan vervalt het recht om het matras 125 dagen gratis uit te proberen. Het nieuwe matras valt dan enkel onder het herroepingsrecht.
  • Bij omruiling van het matras kan deze alleen omgeruild worden voor een matras met dezelfde afmeting.
  • Er wordt uitsluitend geruild met onbeschadigde en schone matrassen.
  • De ontbindingstermijn verstrijkt om middernacht op de 125e dag na de dag waarop het matras is geleverd. Het recht dient binnen deze periode te worden uitgeoefend en bij de M line Customer Service kenbaar gemaakt te worden.
  • De ingangsdatum van de 10 jaar garantie blijft de dag van aankoop van het eerste matras.
  • In deze periode kun je slechts eenmaal een matras bestellen en annuleren.
  • Indien je jouw matras met gegronde klachten terugstuurt en een vervangend matras ontvangt, gaat de proefperiode opnieuw in vanaf de dag dat je jouw vervangend matras ontvangt.

Is de Wave by M line matras toch niet voor jou bestemd? Neem dan contact met M line op. De leverancier komt gratis jouw matras ophalen waarna jij jouw aankoopbedrag terugkrijgt.

Algemene vragen 

Is er onderhoud vereist aan mijn artikel(en)?

  • Het wordt aangeraden om het tijk van het matras te wassen.

Mijn product is kapot, wat moet ik doen?

Van welke materialen zijn de matrassen gemaakt?

  • Wave light by M line matras: Koudschuim
  • Wave by M line matras: HR-schuim en traagschuim

Welke vulling wordt er gebruikt voor het hoofdkussen?

  • HR-schuim

Hoe hoog zijn de matrassen?

  • Wave light by M line matras: 18 cm hoog
  • Wave by M line matras: 24 cm hoog

Hoe hoog is het hoofdkussen?

  • Het hoofdkussen is naar verschillende hoogte aan te passen tussen de 7 en 15 cm.

Hoeveel gewicht kunnen de matrassen dragen?

  • Wave light by M line matras: 110 kg
  • Wave by M line matras: 130 kg

Heeft het schuim een geur?

  • Nee, het schuim van de matrassen heeft geen geur.

Passen de matrassen in elk bed en op elke ondergrond?

  • De matrassen passen op iedere bodem.

Kan ik het matras draaien of keren?

  • Het wordt aangeraden om het matras één keer in de 3 maanden te draaien van hoofd naar voeteneind.

Kan ik mijn matras en hoofdkussen wassen?

  • Nee, het is niet mogelijk om het matras en hoofdkussen te wassen, maar het is wel mogelijk om de hoes/tijk van de matrassen en hoofdkussen te wassen.

Kunnen de matrassen op een (elektrisch) verstelbare bodem?

  • Ja

Is het mogelijk om mijn oude matras mee retour te sturen?

  • Nee, het is helaas niet mogelijk om jouw oude matras mee retour te sturen.

Wat is de levensduur van een matras en hoe verleng ik de levensduur van een matras?

  • De levensduur van de matrassen is minimaal 10 jaar. Door het matras naar hoofd en voeteind te keren en het matras regelmatig te laten ventileren verleng je de levensduur van het matras.

Hoe weet ik welk matras bij mij past?

  • Met het Wave by M line matras heb je altijd een matras dat bij je past.

Ik heb moeite met slapen.

  • Bekijk hier voor slaaptips om jouw slaapgewoonten te verbeten.

Er zit een kuil in mijn matras, hoe los ik dat op?

Wanneer moet mijn matras vervangen worden?

  • Het wordt aangeraden om na 10 jaar jouw matras te vervangen.

Wanneer moet ik mijn hoofdkussen vervangen?

  • Het wordt aangeraden om jouw hoofdkussen na circa 3 jaar te vervangen.

 

Retour

Hoelang heb ik om een product te retourneren?

  • Je hebt 125 dagen na levering om jouw bestelling te retourneren. 

Wat zijn de retourvoorwaarde(s)?

  • Een artikel dient binnen 125 dagen in goede staat geretourneerd te worden. Dit ter beoordeling van de leverancier.
    • Er dient zorgvuldig met het product en de verpakking om te gaan. Je mag het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het product dient onbeschadigd en indien redelijkerwijs mogelijk zonder gebruikssporen geretourneerd te worden, wanneer dit niet gebeurt ben je zelf aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.

Wat is de kostenindicatie van een product retourneren?

  • Je kan jouw artikel gratis retourneren. 

Hoe retourneer ik mijn artikel?

Wanneer kan ik mijn geld terugverwachten?

  • Zodra jouw order retour is aangemeld zal er een afspraak worden gemaakt voor het ophalen van het product. Vanaf het moment dat jouw retour is opgehaald duurt het ongeveer 15 werkdagen totdat de terugbetaling zal plaatsvinden, mits het product in juiste staat is ontvangen volgens de retourvoorwaardes.

Ik wil mijn aankoop retourneren, kan ik dit ook in de winkel terugbrengen?

  • Retourneren is in de winkel niet mogelijk.